Silver kan vara guld värt

Att tala är silver och tiga är guld. Är det verkligen så egentligen? Om vi tänker utifrån aspekter som den sociala integrationen med våra medmänniskor och hur det kan komma att påverka om vi tiger. Det finns många gånger en uppfattning om att man bör ha något viktigt att säga för att öppna munnen. Annat ses oftast som onödigt skitsnack. Samtal utan betydelse fyller en viss funktion i det dagliga spelrummet, samtal där det egentligen inte sägs så mycket av värde är ett faktum för en väsentlig funktion i det stora hela. Ett kort utbyte av meningar säger mycket, du får reda på sinnesstämningen hos den andre. Genom att säga en fras i ren artighet får du reda på om personen är glad och öppen eller en trött bitterfitta. När är det då okej att tala som i silver & när skall det sedan hållas käften för att förtjäna den där guldmedaljen? Jag är fortfarande en fighter och har alltid ett mål i sikte. Torsdagsfunderingar när allt inom mig vill skrika genom grå betongväggar. Men jag tiger, jag fortsätter, fast jag väljer att omvandla och sätter istället ord på något annat jag känner. - Jag talar i gåtor och blir därmed till guld!


Kommentarer
Postat av: J

Jag saknar dig. Du vet vem....

2022-10-16 @ 01:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0