Hjärta av sten

fallerar när jag planerar,

springer i motvind utan att jag egentligen briljerar

ett steg fram, två steg bak

tre steg här, men vi kommer aldrig till sak

jag kan verka lycklig i tonen,

håller mig oftast inom zonen

för det som inte syns, finns inte

är det verkligen så, jag vet ente

ett stort hjärta, fast av sten

vågar inte känna en del

för vem skall då vara stark

och inte falla på mark

jag är din högra hand

vänstra fot

Men när allt är kaos,

överallt, häromkring

när jag är början på ding,

ja vem är då egentligen min

min högra hand

vänstra fot

hur mycket ska man egentligen orka

och hur många tårar bör man då torka

finns där någon regel,

kommer vi någonsin hissa segel

många frågor, inga svar,

en vilsen själ är alla gånger

det som finns kvar

någonstans däremellan,

men ofta mycket sällan

känner jag glädjens ljus

och lyckans härliga rus

jag är din högra hand,

vänstra fot

vår gemensamma ryggsäck

börjar bli tung som ett klot

Jag har en lägre stubin,

ger dig allt mitt krut

men kommer detta

någonsin få ett slut?

 

 

#npfförälder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0