Detta gäller även vuxna människor!

Ett misslyckande är eller borde åtminstone vara hur känslan i verklighetsuppfattningen är hos var och en person och inte i vad andra tycker eller tänker om en. Det där med att blanda sig i andras val och mål i livet förstår jag mig inte riktigt på. Att medvetet försöka förnedra en annan människa för dennes val är utom all kritik vidrigt. Framgång enligt mig själv sitter bland annat i lyckan. Ingen annan än var och en person kan säga vad som gör honom eller henne lycklig. Jag räknar inte med att mina medmänniskor eller att jag alltid kommer att kunna förstå mig på deras eller att dom alltid kommer kunna förstå sig på mitt val i här i livet, men jag vill gärna utgå från att valet man gör hjälper en att få ett lyckligare liv. Så länge de inte medvetet skadar sig själv eller andra verbalt eller med fysiskt våld så tänker jag respektera dessa val även om de är annorlunda än mina och jag tycker definitivt att andra människor också bör respektera detta. Jag föredrar människor som har en genomarbetad åsikt som de står för även om de skulle stå i stark kontrast till min egna åsikt. Lär er att acceptera varandra och förvänta er det bästa av era medmänniskor så ger det också er själv ett lyckligare liv.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Helt rätt gumman!!!

2012-04-20 @ 09:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0