I'm working on it

Jag sitter fast i en situation mellan det "verkliga livet" och mitt tidigare liv som studerande. Mina första mål inför studenten var att skaffa mig ett arbete, vilket jag faktiskt lyckades med redan en vecka efter studenten. Men eftersom jag endast är extrapersonal på bingohallen kan jag ännu inte fullborda mina andra mål som bland annat är att kunna flytta hemifrån och livnära mig på egen hand, samt kunna ta eget ansvar över mitt liv, utan att behöva vara "beroende" av mina föräldrar. Jag vill helt enkelt bara få en bra start på det riktiga arbetslivet så att jag kan få vara lycklig med hur jag faktiskt vill leva just nu, samt slippa vara ovetandes över när jag skall arbeta nästa gång. Jag söker arbete dagligen, ringer samtal, går på intervjuer och är allt förutom kräsen. Men just nu känns det som om allting står fruktansvärt stilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0